CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, September 5, 2009

Kami bertolak ke Mantin dalam pukul 12.30. Mula2 rasa jauh tapi bila dah tau ..dekat je lebih kurang 25 minit dari kolej. Diletakan di dalam satu kawasan berpagar dan ada pengawal keselamatan. Warden juga ditempatkan disitu bg menjaga keselamatan dan kebajikan pelajar. Satu apartment ada empat bilik, setiap bilik 3 orang pelajar.
Alhamdulillah..roommate Akmal seorang dari Kedah dan seorang lagi dari Kelantan. Yang Kedah tu belajar separuh gaji..kerja di Kedah Medical Centre dan ambil course yang sama dengan Akmal. Jadi bolehlah Akmal menimba ilmu dari dia. Budak Kelantan tu sebaya Akmal..cian..sedih je muka dia..jauh dari keluarga. Yang lain2 tu nampaknya baik2 belaka..tapi kurang sikit rsa risau aku sebab budak Kedah tu kira yang paling tualah. Umur dah 30 tahun, berkahwin dan ada anak dua. Jadi bolehlah dia pantau budak2 yang lain. Almaklumlah..budak2 lelaki ni kalau dah berkumpul bukan ingat dunia..mau roboh apartment tu..
Setelah melihat keadaan bilik aku mencatat beberapa lagi keperluan yang perlu ditambah. Aku ke Giant Nilai..Berhabis juga RM350..macam nak pindah rumah. Rupanya..kalau anak nak sambung belajar..banyak jugak belanja. Kira2 RM 5000 terbang..tapi tak ape! Anak nak belajar...Setelah menghantar barang di hostel, aku dan suamipun bertolak pulang..Alamak bab ni yang sedih ni..maklumlah tak pernah berpisah lama. Naluri keibuan,,setiap ibu akan rasa begitu.
Airmata yang ku tahan aknirnya gugur juga...ayah dia control je..tapi aku tau...Akmal pulak..lepas aku cium dia, sedih jugak..maklumlah kami dari spesis yang sama..mudah sensitive..tapi dia tahan. Tak apelah..dia pergi untuk belajar. Aku sentiasa mendoakan kejayaan dirinya sebagaimana aku sentiasa mendoakan kejayaan anak2 murid ku. Aku ampuni segala dosa2nya dan ku halalkan makam minum yang ku berikan padanya. Belajarlah denga tenang dan harungilah liku2 kehidupan sebagai pelajar dengan gembira..Selamat menempuh ke satu lagi fasa kehidupan...

0 comments: