CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, September 5, 2009

KPJ International College



Semalam aku dan suamiku menghantar Akmal ke Nilai bagi melanjutkan pelajarannya ke KPJIC..dalam bidang medical imaging. Gembira bercampur sedih untuk melepaskannya. Gembira kerana dia berjaya memasuki kolej tersebut manakala sedih sebab terpaksa berpisah dengannya. Naluri ibu..setiap ibu akan merasakannya. Maklumlah tak pernah berpisah.

Lain pulak dengan dirinya..gembira je..maklumlah nak melangkah ke satu lagi fasa kehidupan..sebagai penuntut kolej. Aku pulak tak sudah2 menasihati dan mengingatinya tentang cabaran2 yang bakal dihadapi sebagai sebagai penuntut IPT. Kadang2 dia macam boring je..dengar aku asyik membebel..tapi dia tau..aku mengingati sebab aku sayangkan dia.

Kami bertiga bertiga bertolak dari rumah jam 4 pagi. Singgah di Simpang Renggam untuk bersahur..on d way adalah berhenti sekejap di resting area..membuang apa2 yg patut..Tiba di Nilai parents dah mula ramai..ingat kami yang awal rupanya ada yang lagi awal. Selepas daftar ada sesi briefing untuk parents. Selesai briefing kami menuju ke hostel penginapan para pelajar. Aku sangkakan hostel dia sebelah kolej..rupanya pelajar lelaki baru ditempatkan di Mantin..lebih kurang 30 minit perjalanan dari kolej..Terkejut aku dan ibubapa yang lain. Bagi pelajar perempuan mereka ditempatkan di hostel bersebelahan kolej sahaja. Penginapan penuntut lelaki di tempatkan di apartment 4 bilik disatu kawasan yang dikhaskan bagi penuntut KPJIC sahaja. Rupa2nya itu hostel sementara kerana pada tahun hadapan hostel baru akan dibina berhampiran dengan kolej yang boleh menempatkan kira2 2000 p

0 comments: